contact Clinic procedures links questions out for a stroll Just arrived tips home
Hebrew articles
english articles
lexicon
about Dr. Hofman
check-up
גרסת הדפסה

תשובה לשאלה לפורום ד"ר הופמן  "מה אתה ממליץ לעשות"  לרדת במשקל

נובמבר 2006

 

כולם רוצים לדעת (טוב, לא כולם, רק חצי) איך לרדת במשקל.

אחי, פסיכולוג קליני בקליפורניה, בנה את ביתו מהדיאטות של אנשים שרצו לרדת.

גם אני מאמין שהצלחה בירידה במשקל, והתמדה בירידה במשקל, תלויה בשינויים משמעותיים בחייך, לגבי  אוכל, ולגבי פעילות גופנית.

היחס שלך לאוכל, מתי אתה אוכל, מה אתה אוכל, כמה אתה אוכל,

למה אתה אוכל, כל אלה נקבעים בגנים שירשת, ולעתים, בשנות החיים הראשונות לחייך.

כנ"ל לגבי פעילות גופנית.

ידוע לך, אני בטוח, שעודף משקל גוף מבטא "מאזן חיובי" של קלוריות נכנסות על קלוריות יוצאות.

בדומה למצב חשבון הבנק שלנו. לצערי, לרובנו קל וטבעי להגיע ל"מינוס" בחשבון הבנק, אך המאבק להגיע למינוס קלורי ולהחזיק מצב זה על פני ימים, שבועות וחודשים, מטרה קשה להשגה.

 

ראשית - תקבע עם גורם מקצועי (עדיף הרופא המטפל שלך) מטרה נכונה

 ובריאה עבורך.

לא כולנו יכולים להראות כמו האידיאל שלנו ליופי, (וחבל שהאידיאל ב 30 שנים האחרונות הוא תת משקל קיצוני !). אתה והרופא צריכים לקבוע מה בריא עבורך, ותוך כמה זמן סביר להגיע אל המשקל הזה.

 

כמה עצות אשמח לחלק....

 

1.  תחליט שאתה רוצה לשנות

 לא שאתה רוצה לרדת במשקל. תחליט שאתה רוצה לשנות דברים בחיים שלך. תצטרך לוותר על כל הסיבות מדוע אתה לא יכול לשנות, או חייב להמשיך לעשות כפי שעשית עד עכשיו. הסיבות שאנחנו נותנים לעצמנו למה הדברים לא יכולים להיות אחרת מונעות מאיתנו כל אפשרות לשינוי!

2. תגביר פעילות גופנית

 תנסה לעשות כל יום יותר ממה שאתה עושה עד כה. (לא, אל תסביר לי למה אתה לא יכול.... שמעתי את זה אלפי פעמים).

א.  הליכה לתחנה הבאה של האוטובוס, חניה רחוקה יותר (לבעלי הרכב שבינינו), לתכנן סידורים, ופעילות יומית, שיאלץ אותך ללכת יותר.

ב. תעלה במדרגות. תוותר על המעלית. ככל שתעלה יותר במדרגות, הכושר שלך יעלה.

ג. תמצא פעילות שאתה אוהב. בטח יש ענף ספורט איפשהו שתהנה לעסוק בו!

ד. תקבע מטרה של כמות פעילות גופנית בשבוע, ותנסה להתמיד בה. הקרדיולוגים ממליצים לנו על שעתיים וחצי בשבוע ( 150 דקות) של פעילות ארובית (פעילות שמאיצה את הלב והריאות) בשבוע! רצוי לחלק למספר יחידות, כגון 5 פעמים חצי שעה...

3. תשתה יותר

 חשוב, ובריא. כמובן, נטול קלוריות. מים, סודה, או אפילו משקה דיאט (אך לא רק משקה דיאט - אינני חושב ש"בריא" לשתות ליטר וחצי או יותר, ליום, של משקה עם ממתיק מלאכותי). כנראה שאנחנו אוכלים לפעמים כאשר אנחנו למעשה צמאים.

 

4. אל תאכל  כאשר אתה לא רעב!

 אין סיכוי לנצח במאבק הזה, והוא מאבק יום - יומי, אם אתה אוכל כאשר אתה לא רעב. אכילה "חברתית" אכילה "מתוך שיעמום" אכילה "כי העוגה נראת טעימה נורא" גובה מחיר כבד, עודף המשקל שלנו.

 

5. תשתף איש מקצוע במפגשים סדירים

המחקרים מלמדים אותנו שמפגש שבועי עם דיאטנית, רופא, קבוצת תמיכה, או כל צורה אחרת מועילה, ומשפרת את הסיכוי שלנו להצליח.

 

שינוי אורח חיים מצריך הרבה כוח. זה לא קל. זה לא פשוט.

אל תוותר, ואל תתיאש. המשקל (המאזניים) לא תמיד נחמדים אלינו.

בהצלחה לך, ודרך צלחה לחיים בריאים ורזים יותר!

 

ד"ר הופמן